tisdag 8 januari 2013

En introduktion

Tro inte att jag är en nybörjare på vikt-iga frågor, oh nej. Nämn en diet och jag har provat den, nämn för all del en ätstörning och jag har haft den...

Fyra graviditeter innebär fyra viktpendlingar och även om mitt "normala jag" inte är speciellt stort på jorden (vare sig till vikt eller längd) så har jag ändå stirrat mig blind på vågen. Sen att jag tycker att åt det benigare hållet är snyggare än en smula rund (på mig!) är det ju en högst personlig smaksak :)
Siffror ska dock få ett alldeles eget inlägg så det behöver jag inte nämna här!

Målet med denna resa handlar alltså inte så mycket om vikten utan snarare om att forma kroppen. Det låter så fjantigt men det är ju sant - jag vill komma i mitt livs form. Jag gick ner 22 kg efter tredje barnet, med metoder som inte var helt sunda och den vägen vill jag inte gå idag, speciellt som jag har hyfsat stora ungar här hemma som jag vill vara en förebild för.
Om jag slänger ut det här i  rymden kanske jag blir mer motiverad att hålla på, so here goes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar