torsdag 6 juni 2013

6:e dagen

Dagen började bra. Åt en jättegod frukost:

och var på riktigt bra humör hela förmiddagen. Keso med färska jordgubbar till mellis, sen åkte jag förbi affären på lunchrasten och humöret sjönk :( Fan i helvete vad jag är godissugen! Det har inte blivit ett dugg bättre! 

Ligger i soffan och skriver det här, klockan är snart halv tio på kvällen och jag vill bara somna ifrån skiten. Behöver VERKLIGEN se lite resultat sen och minnas VARFÖR jag gör det här för just kretsar allt runt den där jäkla maten, planering och tillagning av den och bristen på min älskade choklad :( Vet ju att det är under en begränsad tid men det suger ändå.

Det är förbannat tidskrävande att laga all mat och det kommer inte bli lättare. Det hade ju varit lättare om jag bara lagat åt mig, men jag ska ju laga annat åt maken och 4 kids som inte är vegetarianer och inte behöver väga vartenda fucking gram.

Ja. Ett klagoinlägg. Men jag har inte gett upp eller syndat. Jo förresten, tog 6 st jordgubbar efter träningen idag. Fy. 

1 kommentar:

  1. Jag brukar inte laga speciell mat till ungarna och skulle aldrig laga nå speciellt till en snubbe. Nu minns jag varför jag älskar singellivet även om en man skulle vara bra att ha när kassarna ska bäras upp från bilen...
    Sonen (11 år) klagade först på vegankäket hemma och det gjorde även 24 åringen men jag har kontrat med att dom får äta vad dom vill när dom inte är hemma. Det var väl generöst av mig? ;)

    SvaraRadera