måndag 10 juni 2013

Dagens middag!


Det blev pizza! Recept hittar man här . Jag tog 60 g av de tillåtna 100 g grönsaker rakt ner i tomatsåsen i form av morot, gul lök och squash. Resterande av grammen gick till gurka och tomat :)
Sen kryddade jag såsen med lagerblad, salt, påtokförmycket peppar. oregano och basilika, topping på pizzan var tonfisk. Jag förgräddade botten i 3 minuter och sen la jag på minikeso när jag tog ut pizzan ur ugnen.

Den blev faktiskt jättegod! Trots mitt misstag med pepparn hehe. Pepprade på som jag brukar när jag lagar mat, men det här var ju en yttepytte portion tomatsås ;)
MEN. Jag orkar inte äta så här mycket... Min magsäck har krympt efter alla år av svältföda (typ), så det känns som att magen ska sprängas och jag mår illa, maten sitter i halsen liksom.
Ändå tog jag bara 60 g tonfisk och la på extra minikeso istället (80g) för att slippa äta så himla mycket. Portionsstorlekarna till lunch och middag är helt klart ett problem för mig.

Läste att man kan minska portionerna om man vill (och känner att man orkar träna på det man äter), men man ska inte understiga 1500 kcal... Hm. Förstår inte riktigt faktiskt. Om jag minskar på portionerna, VAR ska jag klämma in extra kalorier någonstans då??? Vågar inte maila och fråga för jag har mailtrakasserat det stackars teamet på World of shape tillräckligt känner jag :/

1 kommentar:

  1. Teamet är till för oss så mailbomba på du! :D
    Nu har vi klarat 10 dagar!
    Jag är så jäkla impad av oss!

    I morgon ska jag träna Kangoo på kvällen så jag måste få in min FF träning till lunchen i morgon. MED dips :)
    PS! Här kommer ett middagstips: http://vitisoprav.wordpress.com/2013/06/10/fantastisk-middag/

    SvaraRadera